לימודי הסביבה

רוצים שיחת ייעוץ חינם?
השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם מהמוסדות הרלוונטים ללא התחייבות

לימודי הסביבה – התואר הראשון האולטימטיבי, כי כדור הארץ זקוק לכם!

לימודי הסביבה מתמקדים בהכרת הסביבה הטבעית, הסביבה הבנויה והיחסים ביניהם. אם אתם מעוניינים להבין כיצד פעולותיהם של אנשים משפיעות על הסביבה, וכיצד ניתן למתן את ההשפעות הללו, נראה שהתמחות באחד מתחומי הסביבה, הקיימות או מדעי כדור הארץ עשויה להיות הבחירה הנכונה עבורכם.

אתגרים סביבתיים רבים נמצאים מסביבנו: שינויי אקלים, הרס בתי גידול, אובדן מגוון ביולוגי, החדרת מינים זרים, דלדול מקורות מי התהום, דלדול שכבת האוזון, זיהום סביבתי, פינוי מי סערה וביוב וסילוק פסולת מוצקה. כל אלה מאיימים על המערכות האקולוגיות של העיר, הכפר, הים והיערות.

קריירה בתחום הסביבתי עשויה להתמקד במחקר ובמציאת פתרונות לנושאים סביבתיים היוצרים השפעה חיובית על איכות החיים מבלי לאיים על משאבי הטבע ההולכים ומתדלדלים.

בחירה בלימודים הקשורים לתחומי הסביבה והקיימות תעניק לכם את הידע, המיומנויות והכלים האנליטיים הדרושים להתמודדות עם אתגרים סביבתיים ברמה המקומית, האזורית והבינלאומית.

זו הזדמנות נפלאה להצטרף למומחים בתחום, שמתגייסים למשימה הבוערת כדי ליצור סביבה בת קיימא ובריאה יותר לדורות הבאים.

בוגרים מספרים

חיפשתי לימודים עם ערך מוסף עם אפשרות להשתלב במשרות עם אפשרות לקידום ופיתוח אישי. כיום אני עוסק בניהול סיכונים ואחריות תאגידית, במסגרת התפקיד אני עורך ביקורות וייעוץ לחברות וגופים שונים.

בחרתי ללמוד קיימות כי ידעתי שמדובר בתחום עם צורך רב בידע ואנשי מקצוע לפיתרון בעיות מהותיות שנוגעת לכל אחד מאיתנו. קיימות הוא תחום חדשני שלא מפסיק להתפתח ובאמצעותו אני אוכל לרכוש ידע וכלים לקידום אחריות סביבית

לימודי קיימות הקנו לי את הידע הדרוש להשתלבות מהירה בתפקיד משמעותי במגוון חברות גדולות המציעות משרות עם אינספור אפשרויות להתקדם ולהתפתח .

איזה מסלול כדאי לבחור?

לא משנה באיזה מסלול לימודים תבחרו בסופו של דבר, מומלץ להתחיל בבדיקת המוסדות האקדמאיים השונים, הן האוניברסיטאות והן המכללות, כך שתוכלו להגדיל את הסיכוי שלכם למצוא את מה שהכי חשוב לכם ולעתיד שלכם.

לימודי קיימות

תואר ראשון בקיימות הוא אולי תחום חדש וטרנדי מבחינת התארים שמציעים המוסדות האקדמיים, אבל כתחום עיסוק, הקיימות ותיקה כמו ימיה של האנושות. כל תרבות שהצליחה לשרוד לאורך הדורות הכירה בחשיבותו של העיקרון – ששום דבר לא ימשיך להתקיים אלא אם כן יהיה בר קיימא – ועמלה כדי להשיגו. אלא שהחברה בימינו החלה להבין עד כמה שבריריים יכולים להיות העולם והתרבות שלנו, מה שהביא להערכת הנכונות להשיג קיימות, כמדע.

תואר בלימודי קיימות מתמקד בצמתים שבהם נפגשות מערכות סביבתיות, חברתיות-תרבותיות וכלכליות ומתבונן בהם מבעד לעדשת המדעים: מדעי החברה ומדעי הרוח. זאת ועוד, חקר הקיימות מתייחס למערכות חברתיות ותרבותיות, ולתחומים רבים, כמו היסטוריה, אנתרופולוגיה, פילוסופיה וגיוון תרבותי.

תפיסת הקיימות קשורה לפיתוח מוצרים, סחורות ושירותים שנועדו לתת מענה לצרכים הנוכחיים שלנו, מבלי לפגוע ביכולתם של הדורות הבאים למלא את הצרכים שלהם. מושג הקיימות מכיר בעובדה שהסביבה היא משאב מתכלה, ולכן תומך בשימוש רציונלי בסביבה ובמשאביה כדי להגן עליהם למען הגלובוס, האנושות, וכלל המינים החיים בו.

אמנם, רוב האנשים מקשרים קיימות סביבה, מחקר בקיימות נעשה גם בהקשרים אחרים, כולל פיתוח כלכלי ואחריות חברתית. הקשרים אלה מתייחסים, בין השאר, לכושר הנשיאה של כדור הארץ או לקיימות של מערכות אקולוגיות, עיסוקים ודפוסי התנהגות.

השאיפה לחברה בת קיימא משמעותה חיים הרמוניים של בני האדם עם הסביבה הטבעית, תוך שמירה על המשאבים לטובת הדורות הבאים באופן שיאפשר לכולם ליהנות מצדק חברתי ומאיכות חיים מיטבית.

תנאי קבלה לתואר ראשון בלימודי קיימות

תנאי הקבלה הנדרשים בתואר ראשון בלימודי קיימות משתנים ממוסד אחד למשנהו, ועשויים לדרוש ציון משוקלל 570 (שקלול בין ממוצע הבגרויות לציון הפסיכומטרי).

רוצים שיחת ייעוץ חינם?
השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם מהמוסדות הרלוונטים ללא התחייבות

לימודי כדור הארץ

מדעי כדור הארץ עוסקים בחקר כדור הארץ, כוחותיו הטבעיים והתופעות המאפיינות אותו. תחום זה חוקר את כדור הארץ המוצק, מימיו והאוויר העוטף אותו. לימודים אלה מתפרשים על פני נושאי מחקר נרחבים, כמו הרי געש, מינרלים נדירים, בנזין, קרחונים, הוריקנים או צונאמי ואפילו חקר החלל שמעבר לכדור הארץ.

תואר ראשון בלימודי כדור הארץ מתמקדים ב-4 תחומי ליבה: גיאולוגיה, מטאורולוגיה (מדע האטמוספירה), אוקיאנוגרפיה (מדע האוקיינוסים) ואסטרונומיה (מדע היקום).

המטרה הרחבה של מדעי כדור הארץ היא להבין את התכונות הנוכחיות של כדור הארץ ואת האבולוציה בעבר ולהשתמש בידע זה במידת האפשר לטובת המין האנושי. לפיכך, מדען כדור הארץ אמור להתבונן, לתאר ולסווג את כל התכונות של הגלובוס, בין אם הן מאפיינות אותו או לא, ליצור השערות שבאמצעותן ניתן יהיה להסביר את הנוכחות וההתפתחות של תוכנות אלה, ולתכנן אמצעים לבדיקת רעיונות מנוגדים לתקפות היחסית שלהן. בדרך זו ניתן לפתח את הרעיונות הסבירים, המקובלים והעמידים ביותר.

הסביבה הפיזית בה אנחנו חיים כוללת לא רק את פני השטח המיידיים של כדור הארץ המוצק אלא גם את הקרקע שמתחתיו, את המים ואת האוויר שמעליו. יכולת ההישרדות של בני האדם בדורות הקודמים הייתה תלויה ביכולת שלהם להשיג מתכות מהקרקע כדי לייצר (למשל כלים ונשק מסגסוגות כמו ברונזה מנחושת ומפח), למצוא אספקה של מים ראויים להקמת אתרי מגורים, ולחזות את מזג האוויר שהשפיע הרבה יותר על חיי האדם בעבר, מאשר היום. מצבים שכאלה מייצגים את היסודות של 3 דיסציפלינות המרכיבות העיקריות של מדעי כדור הארץ בעידן המודרני: הקרקע, האוויר והמים.

ל-3 החטיבות הללו של לימודי כדור הארץ יש שתי תכונות חשובות משותפות. האחת, חוסר הנגישות לרבים ממושאי המחקר (סלעים או מאגרי מים ונפט הנמצאים בעומק כדור הארץ), ומסות האוויר המסובבות בגבהים עצומים מעל לכדור הארץ. מסיבה זו, מדען כדור הארץ צריך להיות בעל פרספקטיבה תלת ממדית טובה.

קיים גם ממד רביעי, והוא הזמן. אחד מתפקידיו של מדען כדור הארץ הוא לגלות כיצד התפתח כדור הארץ במשך מיליוני שנים. לדוגמה:

מדעי כדור הארץ עוסקים לעתים קרובות בפרויקטים שנועדו להגביל את הזיהום ולמנוע את ההשפעות המזיקות שלו. לתחום זה יש גם תפקיד ייעוצי הנוגע למשאבי הטבע ולניהול פסול, ולוקח חלק פעיל בניתוח ההרכבים והמבנים הנמצאים על הירח או כוכבי הלכת אחרים במערכת השמש שלנו.

תנאי קבלה לתואר ראשון במדעי כדור הארץ

תנאי הקבלה לתואר במדעי כדור הארץ נקבעים לרוב לפי סכם כמותי, שהוא שקלול ממוצע הבגרות ומספר מרכיבים בציון הפסיכומטרי. לעתים הסכם הכמותי משתנה משנה לשנה.

רוצים שיחת ייעוץ חינם?
השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם מהמוסדות הרלוונטים ללא התחייבות

לימודי גיאולוגיה

משמעות המילה גיאולוגיה היא ׳מחקר כדור הארץ׳. גיאולוגיה היא הדיסציפלינה המדעית המוקדשת להבנת התכונות והתהליכים הפיזיים המתרחשים בכדור הארץ. העקרונות הבסיסיים שבהם משתמשים גיאולוגים כדי להבין את ההיסטוריה של הסלע הם:

תוכנית הלימודים בגיאולוגיה כוללות מגוון נושאים, כולל: צפונות כדור הארץ, מבוא למדע כדור הארץ, נדבכים בגיאולוגיה של ארץ ישראל, מבוא לאוקיינוגרפיה, מעבדה במיקרוסקופיה של סלעים מותמרים וסלעי משקע ועוד.

תנאי קבלה לתואר ראשון בלימודי גיאולוגיה

תנאי הקבלה לתואר ראשון בגיאולוגיה נקבעים על ידי כל מוסד אקדמי, עם זאת,  מסלול זה עשוי להציע לכם מגוון של שילובים אינטר-דיסציפלינריים.

לימודי מדעי הסביבה VS לימודי איכות הסביבה

לימודי מדעי הסביבה חולקים אומנם תוכניות לימוד דומות ללימודי איכות הסביבה, אבל שני מסלולים אלה אינם זהים.

תואר ראשון בלימודי מדעי הסביבה מתמקד יותר במדעים בסיסיים כמו מתמטיקה, כימיה, פיזיקה, ביולוגיה, מדעי כדור הארץ, מדעי האטמוספירה וגיאולוגיה. מומחים במדעי הסביבה משקיעים את זמנם בבחינת ההיבטים המדעיים והכמותיים של סוגיות סביבתיות שונות.

לעומת זאת, בתואר ראשון בלימודי איכות הסביבה הסטודנטים מקבלים זווית ראייה רחבה יותר הכוללת התבוננות גם על מדעי החברה ולא רק על מדעי הטבע. תחום איכות הסביבה עוסק בדרך שבה בני אדם מתייחסים לסביבה וכיצד אתגרים סביבתיים מצטלבים עם השיקולים הפוליטיים וההיסטוריים, ועם המדיניות הציבורית וחוקי המדינה.

הבדל נוסף בין שני התחומים מתבטא בכך שלימודי איכות הסביבה הם לימודים יותר בינתחומיים ממדעי הסביבה. כך שקורסי החובה הקשורים למדעי איכות הסביבה, קשורים יותר למדעים המדויקים הנדרשים להשגת תואר במדעי הסביבה.

תנאי קבלה לתואר ראשון בלימודי מדעי הסביבה

תנאי הקבלה בתחום מדעי הסביבה משתנים ממוסד למוסד, ועשויים לדרוש ציון מתאם 500 ומעלה (שקלול ממוצע הבגרויות או המכינה עם ציון הפסיכומטרי או ציון מבחן ההתאמה ת.י.ל), ציון חיובי באנגלית ברמת 4 יח״ל לפחות או עוד סיום מכינה, כמו גם מעבר ראיון קבלה

לימודי קיימות ואיכות הסביבה

לימודי קיימות ואיכות הסביבה עוסקים, בין היתר, בהתמודדות שלנו עם מצב החירום האקלימי שהפך לאתגר הדחוף מכול הדורש פעולות למניעת ההשלכות של מצב זה על חיי היומיום שלנו. כדי לעמוד ביעדי האקלים השאפתניים יש צורך בשינוי, ובמהירות.

החדשנות היא המניע המרכזי לכך ששינוי זה אכן יתרחש. מה שבטוח הוא שאם אנחנו רוצים להאט באופן משמעותי ואפילו לעצור את ההתחממות הגלובלית, לא יתכן שנמשיך להסתמך על דלקים מאובנים.

כדי להאיץ את השינוי המשמעותי הנדרש, אנחנו זקוקים לפתרונות חדשניים שיובילו אותנו לנקודה שבה לא נהיה תלויים, כמו היום, במקורות האנרגיה המתכלים ונוכל לייצר בעצמנו אנרגיה לפי דרישה, ולהשתמש בחומרי גלם שניתנים לחידוש באופן מתמשך.

הנה כמה מהחידושים הטכנולוגיים שיעשו את ההבדל הגדול ביותר, מבחינת השגת יעדי האקלים:

מימן ירוק וכלכלת מימן הם אחד הנושאים החמים בימינו. והוכרז כאחד ה-Game changers להתמודדות עם שינויי האקלים.

 

האתגר הגדול הוא להפחית את ההסתמכות על נפט גולמי בתחבורה. חשמול הוא אחד הפתרונות שיש להרחיב, למשל גם לעולם התעופה. חדשנות מתמשכת הנוגעת לחומרי גלם מתחדשים לייצור אנרגיה בת קיימא, היא חיונית לביטול השימוש בדלקים מאובנים.

 

גידול בשר במעבדה מפחית את פליטות גז המתאן על ידי הפרות, המשפיע על האקלים. פיתוח של חקלאות אנכית שמשתמשת באופן יעיל יותר במשאבי האדמה והמים, הוא חיוני ביותר לקיימות.

 

מיחזור פלסטיק הוא פשוט חובה. ראשית, זה מפחית את הצורך בשימוש במשאבי מאובנים חדשים כדי לייצר מוצרים חדשים מפלסטיק. שנית, בעוד שמיחזור פלסטיק יכול להפחית את זיהום הפלסטיק, מיחזור חוזר שוב ושוב של הפלסטיק יכול גם להפחית את פליטת הפחמן הנובעת משריפה ומסוף מחזור החיים של הפלסטיק.

אמנם, גם בכלכלה מעגלית לא ניתן למחזר ולהחזיר את כל הפלסטיק לשימוש חוזר, אבל אם אפשר יהיה לפצות על כך על ידי ייצור פלסטיק מחומרי גלם מתחדשים, בסופו של דבר, נראה שניתן יהיה להחליף לחלוטין את תכולת המאובנים הנמצאים בפלסטיק, בחומרים מתחדשים.

פיתוח סוללות לאגירת אנרגיה הוא חיוני ביותר לתעשייה שעוברת לשימוש באנרגיה נקיה. המימן, ובמיוחד המימן הירוק, מציע דרך בת קיימא להגדלת פתרונות האחסון של האנרגיה הירוקה.

לימודי קיימות ואיכות הסביבה כוללים, בדרך כלל, קורסים במדעי הרוח העוסקים באתיקה סביבתית, וקורסים במדעי החברה העוסקים בנושאי מדיניות סביבתית, אקולוגיה תרבותית ויחסים בינלאומיים.

תואר ראשון בלימודי קיימות ואיכות הסביבה מתייחסים לצד המדעי והחברתי של לימודי הסביבה, ועוסקים בסוגיות הנוגעות לשימוש של בני האדם בסביבה ולהשפעה שלהם על תפקודן של מערכות פיזיות.

לימודים אלה בוחנים כיצד פועלת מערכת אטמוספרת כדור הארץ כהכנה למחקר של כל הגורמים לשינויי האקלים העולמיים ולהשלכות שלהם. הכרת ההשפעה של השימוש במשאבים וניצולם כרוכה בחקר נושאים הנוגעים להתדרדרות הקרקע, כמו גם לגישה למים ולשימוש בהם.

תנאי קבלה לתואר ראשון בלימודי קיימות ואיכות הסביבה

תנאי הקבלה נקבעים בנפרד על ידי כל מוסד אקדמי ועשויים לדרוש סכם 400 המשקלל את ציוני הבגרויות והפסיכומטרי וזכאות לבגרות מלאה בציון ממוצע 85, שכוללת גם 4 יח״ל באנגלית.

רוצים שיחת ייעוץ חינם?
השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם מהמוסדות הרלוונטים ללא התחייבות

לימודי קיימות וממשל

לימודי קיימות וממשל מתמקדים בהבנת האתגרים המשפיעים על חיי האדם, ובהקניית גישה יזמית שתאפשר ליצור פתרונות. הנושאים הנלמדים עוסקים בתחומים, כגון: שינויי האקלים, אנרגיה, חקיקה, מזון, מים, תחבורה, ערים חכמות ומקיימות.

תנאי קבלה לתואר ראשון בלימודי קיימות וממשל

תנאי הקבלה ללימודים אלה הם דינמיים ומשתנים לפי הביקוש והמקומות הפנויים באותה שנת לימוד.

 

לימודי גיאופיזיקה ומדעי החלל

תחום זה מתמקד בחקר הסביבה הקרובה והרחוקה של הגלובוס שלנו, בכוכבי לכת והירחים שלהם, בכוכבי שביט, אסטרואידים, השמש והמרחב הבין-פלנטרי. המדעים הפלנטריים חוקרים את שכבות היונוספירה והמגנטוספירה, שנמצאות במרחק של מאות ואלפי ק״מ מכדור הארץ, ובאינטראקציה בין תווך החלל, חלליות ולוויינים לשמש.

הלימודים מתמקדים, בין השאר בתחומים כמו פיזיקה וכימיה; בתיאוריה הקינטית של הגזים והפלאזמות; במכניקת הזורמים; פיזיקה גרעינית, אטומית ומולקולרית; אופטיקה, קינטיקה כימית, תרמודינמיקה. זאת על מנת להבין את התהליכים הבסיסיים המתקיימים בסביבות הגופים במערכת השמש ובתווך הבין-פלאנטרי.

תנאי קבלה לתואר ראשון בלימודי גיאופיזיקה ומדעי החלל

כדי להתקבל ללימודים בחוג לגאופיזיקה יתכן שיהיה עליכם לבדוק את סף הקבלה באותה שנה. סף הקבלה עשוי לדרוש, למשל סכם 610, כאשר סף הדחייה הוא 589.

 

מדעי בריאות הסביבה

מדעי בריאות הסביבה מתמקדים במפגעים סביבתיים שמתרחשים באתרים התעשייתיים, ביכולת להעריך את רמת הסיכון שלהם על האדם והסביבה, ולהצטייד בידע ובכלים הנדרשים כדי למנוע נזקים פוטנציאליים שכאלה. תוכנית הלימודים היא רב תחומית וכוללת נושאים מתחומי הכימיה, הביולוגיה, הרפואה, ההנדסה והסביבה.

תוכנית הלימודים כוללת, בין השאר, קורסים העוסקים בתא, כימיה, מבוא למדעי בריאות הסביבה, מבוא לביולוגיה, מבוא למדעי הקרקע, מבוא למיקרוביולוגיה, פיזיקה, משאבי מים בישראל, איכות אוויר ומבוא למטאורולוגיה, ביולוגיה של התא, מערכות בקרה ומניעת זיהום אוויר, אקוסטיקה סביבתית, סטטיסטיקה, קרינה רדיואקטיבית, דיני איכות הסביבה, גהות תעסוקתית, שיטות טיפול במי שתיה, גנטיקה כללית ועוד.

תנאי קבלה לתואר ראשון במדעי בריאות הסביבה

לימודי תואר ראשון במדעי בריאות הסביבה נקבעים על ידי המוסד האקדמי בו תבחרו, כאשר הציון המתאם הנדרש עשוי להיות מינימום 550, ראיון בוועדת הקבלה של החוג וציון 85 ומעלה במרכיב אנגלית בפסיכומטרי או לפחות 185 במבחן אמי״ר.

 

לימודי גאוגרפיה וסביבת האדם

תואר ראשון בגאוגרפיה וסביבת האדם בונה את המיומנויות, הידע והיכולות להבנה ולפיתוח פתרונות לאתגרים חברתיים וסביבתיים העומדים היום בפנינו, במאה ה-21.

תואר זה מסתמך על תובנות חדשניות שעולות ממחקרים בגיאוגרפיה האנושית וממחקרים בנושא הסביבה, כדי להבין באופן ביקורתי את היחסים המורכבים בין אנשים, מקומות וסביבות. לימודים אלה בוחנים אתגרים ופתרונות לבעיות בעולם האמיתי, כולל: אי שוויון בפיתוח גלובלי, דרכים להשגת שינוי כולל ובר קיימא, יצירת מערכות מזון בנות קיימא, יצירת תחבורה בת קיימא, והבנת האתגרים הכרוכים במעבר לצריכה בת קיימא.

לימודי גאוגרפיה וסביבת האדם עוסקת בהבנת התהליכים הפיסיים והאנושיים המעצבים את עולמנו, ומקנה לסטודנטים כלים מתודולוגיים הנדרשים לעיסוק במחקר ובעבודה יישומית בתחום האתגרים החברתיים, הסביבתיים והכלכליים המאפיינים את המאה ה-21. למשל: שינויי אקלים, פערים כלכליים וחברתיים או גידול האוכלוסין. לימודים אלה מעמיקים את הידע בתחומים הרלוונטיים ויוצרים ביניהם שילוב ואינטגרציה.

הלימודים מכשירים את הסטודנטים לגישה המשלבת בין התחומים, ומציעים ערך תיאורטי ומקצועי גבוה שיוכל לשמש את הבוגרים בלימודי ההמשך ובמחקרים יישומיים עתידיים. שילוב בין תחומי מציב את הבוגרים בעמדת יתרון בשוק העבודה, בהשוואה לבוגרי מוסדות אחרים.

ניתן לבחור באחד ממסלולי הלימוד שמציע החוג לגאוגרפיה וסביבת האדם באוניברסיטת תל אביב, כמו:

  • עיר, סביבה, תכנון – שילוב בין הידע החברתי והסביבתי, עיבוד נתונים גאוגרפיים ומרחביים וניתוח רב מערכתי של הסביבה האורבנית הבנויה.
  • הסביבה הפיזית: אקלים ומים – תחום זה מתמקד בתהליכים פיזיים בכדור הארץ ושם דגש על אקלים, סביבה ומים.

תנאי קבלה לתואר ראשון בלימודי גאוגרפיה וסביבת האדם

כדי להתקבל לתואר ראשון בחוג לגאוגרפיה וסביבת האדם –בביה״ס לסביבה ולמדעי כדור הארץ ע״ש פורטר, אוניברסיטת תל אביב: יש לבדוק את סף הקבלה המשתנה משנה לשנה. סף הקבלה לשנה זו – 610, וסף הדחייה לשנה זו – 590.  

 

לימודי אקולוגיה ואיכות הסביבה

לימודי תואר שני באקולוגיה ואיכות הסביבה נועדו לסייע למציאת פתרונות לאתגרים המתבטאים במשבר האקלים המאיים על החיים על פני כדור הארץ, כגון: הרס בתי גידול טבעיים ואובדן חלק ממגוון המינים. תוכנית הלימודים חושפת את הסטודנטים למידע ולכלים אקולוגיים במגוון תחומים במטרה לפעול להגנת הסביבה היום ובעתיד: ביולוגיה ימית, שימור הטבע, נוירו-ביולוגיה, פיזיולוגיה סביבתית, התנהגות בעלי חיים, פילוגנזה ואבולוציה.

תנאי קבלה לתואר בלימודי אקולוגיה ואיכות הסביבה

כדי להתקבל ללימודי תואר שני בלימודי אקולוגיה ואיכות הסביבה עליכם להציג תואר ראשון במדעי החיים או בנושאים קרובים (כמו הנדסה סביבתית או מדעי החיים). בנוסף, תוכלו לבחור מסלול לימודים עם תזה או ללא תזה. התואר המוענק הוא M.Sc באקולוגיה ואיכות הסביבה.

 

לימודי איכות הסביבה ומשאבי טבע בחקלאות

לימודי איכות הסביבה ומשאבי טבע בחקלאות מציעים תוכנית לימודים לתואר מוסמך ועריכת מחקרים במגוון נושאים הקשורים לתחום איכות הסביבה והחקלאות. המורים מומחים בתחומי מחקר שונים, כמו: מיקרוביולוגיה סביבתית, אקולוגיה, כלכלה ופסיכולוגיה, התנהגות של נגעים חקלאיים והדברתם באמצעים ידידותיים לסביבה, זיהומים בקרקע ומים והטיפול בהם.

השיעורים מאופיינים בזיקה להבנת תהליכים המשפיעים ומשפרים את איכות הסביבה, ולשמירה על סביבת חקלאית בת קיימא שתישמר לדורות הבאים.

תנאי קבלה לתואר מוסמך בלימודי איכות הסביבה ומשאבי טבע בחקלאות

אם אתם רוצים להתקבל ללימודי תואר שני בלימודי איכות הסביבה ומשאבי טבע בחקלאות יהיה עליכם לעמוד בתנאי הקבלה הנדרשים לתארי מוסמך ודוקטור בפקולטה לחקלאות, מזון וסביבה. כדי להתקבל עליכם להיות בעלי רקע אקדמי מתאים, כמו: בוגרי לימודי סביבה בתחומי החקלאות, מדעי הטבע וההנדסה או בוגרי כלכלה ומנהל. סטודנטים מרקע אקדמי אחר יידרשו לערוך לימודי השלמה בהתאם לרקע הלימודי שלהם.

רוצים שיחת ייעוץ חינם?
השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם מהמוסדות הרלוונטים ללא התחייבות
מעוניינים בשיחת ייעוץ חינם?
השאירו פרטים עכשיו ונחזור בהקדם
מאמרים אחרונים

לימודי הסביבה

רוצים שיחת ייעוץ חינם? השאירו פרטים ונדאג שיחזרו אליכם מהמוסדות הרלוונטים ללא התחייבות לימודי הסביבה – התואר הראשון האולטימטיבי, כי כדור הארץ זקוק לכם! לימודי

קרא עוד »

מעוניינים בשיחת ייעוץ חינם?

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם

דילוג לתוכן